Safe

Sitter och lyssnar på gamla Elvis P. Han kan sjunga han. Ännu en dag av ledighet. På nåt underligt vis lyckas jag alltid vara ledig när det är dåligt väder, så just nu går jag bara och hoppas att Donken ringer och vill att jag ska rycka in.

Livet känns som sagt väldigt bra nu, va ner till gymmet igår kväll och träffade på gamla Klingen som jag knappt har sett sedan jag flyttade ner till Nypan. Jag minns att han var nere vid älven samma dag som jag var ner för en sista gång och lastade min kanot innan flytten för tre år sedan då jag fick ett par visdomsord av honom.

- "Träna inte för mycket nu bara Stina"

Jag skulle nog ha lyssnat bättre på Kling.

Hur som helst var det ett kul återseende, men konstigt. Jag börjar känna mig äldre. Killarna som lärde mig paddla för 10 år sedan, som jag alltid ha haft respekt för, vart blyg och sett upp till är nu trevliga prickar som jag kan tala som en normal människa med.
Det är kul!




Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0