På Resande Fot

Tisdag morgon. Jag satte mig i bilen till Älvdalen och bror. Paddling utmed Dalälven gällde och vi blev avsläppta en bra bit norr om Älvdalen för att sedan själva ta oss tillbaka. Genom forsar och över stora stenar kom vi sedan efter ca 2 ½ h fram till campingen där det blev glass och minigolf, för att sedan fortsätta den sista biten hem te Henke.  På kvällen blev det fiske och solning för mig innan det blev dags för pizza.

Kicken & Kalle

Onsdag morgon. Jag satte mig på bussen till Mora, för att där byta till tåg till Rättvik. Tur hade jag och lyckades slippa betala tåget. Framme i Rättvik där det var CCW, var det fullt med folk. Hem till mormor gick jag där även mamma var. Stack ut på stan efter lunch för att leta efter bror och av en slump hitta jag på han. Blev sedan bad & sol vid Siljan resten av dagen innan jag och Sola tog 164:an hem på kvällen.

Imorgon fredag. Åker jag till Nyköping och KG, tänkte stanna till tisdag. Saknar Nypan, min lägenhet och allt folk.

Stina

Sluta aldrig drömma

Tänk vad fort livet kan förändras. Från en dag till en annan, ett ord kan ha en så stor betydelse att det kommer att påverka ditt liv föralltid. En dröm kan gå i kras, bara sådär. Något du länge har kämpat efter, strävat mot och lagt ned all din tid och själ i, kan dagen därpå vara ett minne blott. Visst, folk säger att varje motgång bygger en starkare människa, men hur många motgångar orkar man med?

/ S

Sol, vind & vatten

Att bara ligga där, låta tårna nudda vattnet, höra vågorna slå mot fören, känna små stänk av vatten nå min kropp, blunda  och försvinna in i min egna sommarvärld
då mår jag som bäst

En helg med Lina

I fredags åkte jag upp till Lina, var nio månader sedan vi sågs sist. Det blev en helg med shopping, film, bad, godis, lek, fest, kanotskola, bad, hockeykillar, promenader och bus. Jag upptäckte att friidrottare är skönt folk å att Sundsvall har söta drakar. Att vatten är gott och att Lina och jag är ganska lika, men kanske mest att Lina är toppen.

Längtar redan te nästa gång jag får åka upp till drakarnas stad.

/ Stina

SundsvallsdrakeStia & LinaJag & Simon, dagen efter.

Stinas Blogg

Om saker i mitt liv, stora eller små, intressanta eller obetydliga, tar de alla en plats i mitt liv.