Klippt & Klistrat

Normalt sett brukar jag ha en vecka kvar av sommarlovet vid den här tiden, men inte nu längre! Någon flytt ner till Nypan bär inte av den här hösten och just nu känns det bra. Det som för ett halvår sedan kändes väldigt tungt är nu mest spännande. Jag har insett att denna plugghysteri bara är att lägga på hyllan. Jag har ett jobb som jag trivs med där jag får träffa mängder av folk med olika egenskaper. Jag har insett att det finns andra meningar här i livet än att bara plugga och träna, vilket iof inte är så tokigt det heller, men just nu trivs jag med mitt liv.

Två månader har jag nu bott hemma hos föräldrarna och jag börjar gå i flytt-tankar. Suget efter ett eget litet krypin växer sig allt starkare, men vart ska jag bo? Falun där jobbet finns? Gustafs där familj och vänner bor eller Borlänge, något mitt i mellan? Hur som helst kommer inget flyttlast gå inom den snaraste tiden.

En annan sak jag har tänkt på är att inte heller denna sommar blev som jag hade tänkt, jag har inte badat en enda gång om man bortser från de tre gånger jag vält i ( 1* Spanien, 2* Nypan).

För övrigt saknar jag Nyköping; KG, piren, klassen, staden, folket.





 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0